– Vi setter av store ressurser for å videreutvikle systemene våre, og kundene skal vite at de alltid får innovative løsninger fra oss, sier Besar Hiseni, produktspesialist i Sergel Norge.

– Nå lanserer vi Vipps som betalingskanal, og dermed kan skyldnere gjøre opp inkassokrav ved noen kjente og raske klikk på mobilen.

Betalingsløsningen er enda en ny tjeneste i det allerede godt etablerte Sergel Link, som tillater betaling via sms og e-post. De digitale identifiseringsløsningene er godt ivaretatt av Nets, som er spesialister på å styrke og utvikle digitale betalinger.

Best på betaling

– Kravene til gjennomarbeidede betalingsløsninger er meget omfattende i vår bransje, og det ligger mange utviklingstimer bak Sergels systemer. Men vi skal være best på dette, ikke minst fordi vi ser at kravene i større grad blir innløst når betalingen kan foregå enkelt og på kjente, digitale flater.

En vennlig påminnelse på sms, og et par tastetrykk for å få betalingen på plass, så er inkassogjelden innfridd, forklarer Hiseni.

Sergel Norge har kundeservice i fokus i alle sine prosesser for behandling av inkassosaker. Nettopp derfor er kundebehandlerne grundig opplært i å håndtere kontakten med skyldnere. Målet er å finne en god løsning for både Sergels kunder og de som sliter med betalingen.

Unik tilpasning

Sergel Link kan spesialtilpasses kundenes behov. Det betyr blant annet at teksten kan tilpasses det kunden ønsker å formidle, det kan åpnes for delbetaling og det kan sendes link til betalingsside via SMS eller e-post. Sergel Link er online, og det betyr at betalingen umiddelbart registreres og er synlig.

– Dette er solide og gjennomtestede systemer som svarer til de kravene det settes til oss som leverandører. Nå er Vipps lansert for enda enklere betaling, men vi nøyer oss ikke med det. Utviklerne ser hele tiden fremover, fordi vi alltid skal ligge i forkant, avslutter Besar Hiseni.